
Το έργο του Διώτη αντλεί τη δύναμή
του από την ίδια την εμπειρία της ζωής του δημιουργού του. Βλέπουμε ανθρώπινα
πόδια σμιλεμένα πάνω σε ξύλο με την ίδια ακρίβεια όπως τα μαρμάρινα πόδια των
αρχαίων αγαλμάτων που μας οδηγούν στις ρίζες μας. Αντικρίζουμε λεπτεπίλεπτες
χορεύτριες που αποδομούν την αστική, ηδονοβλεπτική οπτική του ιμπρεσιονιστή Ντεγκά
παραπέμποντάς μας με τα ταπεινά υλικά με τα οποία έχουν συντεθεί, λάστιχα
αυτοκινήτων και σχοινιά, στην ίδια την ταπεινή καταγωγή των κοριτσιών που τότε
λειτουργούσαν ως εύκολα θύματα για την κυρίαρχη τάξη της γαλλικής επανάστασης. Ερχόμαστε
αντιμέτωποι με πρόβατα φτιαγμένα με το σύγχρονο και άτεγκτο πλέξιγκλας που ο
Διώτης μεταλλάσσει με τη βοήθεια της φωτιάς και με τα ειδικά γάντια πυροσβέστη
σε εύπλαστο υλικό. Έτσι ώστε να μπορεί να μεταδώσει στα σώματα και στα μέλη
τους την κίνηση στην προσπάθεια φυγής τους ή την αδράνεια στα ξαπλωμένα,
ανίκανα πλέον να αντισταθούν στην πύρινη και προκαλούμενη διαρκώς από την άνθρωπο
λαίλαπα, κουφάρια τους.
Έχουμε
την αίσθηση ότι ο καλλιτέχνης προσπαθεί να ξορκίσει το κακό με το μέσο που το
προκάλεσε. Να αναδείξει στον θεατή του με τα φτωχά, καθημερινά μέσα της άρτε
πόβερα, της ενσωματωμένης στο στιβαρή γνώση του σχεδίου, την ύβριν που
διαπράττουμε καθημερινά απέναντι στην τάξη της φύσης και έχουμε συνηθίσει να
θεωρούμε καθοριστικό στοιχείο της ζωής μας.
ΛΗΔΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου