Δημήτρης Φουτρής, Άτιτλο
(σειρά 'The Gate'), 2013
|
[φρμκ] τχ. 3. Ποιήματα και εικαστικά
έργα, πεζά και μεταφράσεις, συνθέτουν την ύλη του τεύχους. Λίγοι στίχοι του
σουηδού αρχαιοελληνιστή Jesper Svenbro, σε μετάφραση Μαργαρίτας Μέλμπεργκ:
Η γραφή
δηλητήριο
που
εξολοθρεύει τη μνήμη!
Συνδέει πολύ
σωστά τη Φαρμακεία με το φάρμακον.
Αλλά όχι
όπως ο ποιητής
τη γραφή του
θανατώνει
με τη λέξη
που ξαναγεννιέται.
Οδός Πανός, τχ. 163. Ρεμπέτικα, Betty Ryan, Βισκόντι, η «Μισιρλού» και οι
εκατοντάδες εκτελέσεις/διασκευές της σε όλον τον κόσμο, Shelley, κριτική
θεάτρου από την Εύη Προύσαλη, τον Κωνσταντίνο Μπούρα, τον Αθανάσιο Βαλβίδα,
μουσική, βιβλία... Ένα πλούσιο τεύχος.
Αρχαίες
κολώνες, πύργοι και οικήματα και στύλοι
σαν μέσα σε
λαμπρό καμίνι
λάμπουν σαν
πύρινοι οβελίσκοι
που άστατα
στοχεύουν
από τον βωμό
των σκοτεινών ωκεανών
στους
ουρανούς τους σαπφειρόχρωμους.
(P. B. Shelley)
Μανδραγόρας, τχ. 50. Κείμενα για την
Ρίτα Μπούμη-Παπά, τον Γιώργο Χειμωνά, τον Γιώργο Ιωάννου, τον Γιώργο
Μαρκόπουλο. Σελίδες για τον αρχιτέκτονα Αριστομένη Προβελέγγιο και στον
εικαστικό Βαγγέλη Δημητρέα. Εκτεταμένο αφιέρωμα στη δημιουργική γραφή, όπου και
οι «Συμβουλές σε έναν νέο συγγραφέα», της Σώτης Τριανταφύλλου: «Οι χαρακτήρες μας πρέπει να έχουν
αληθοφάνεια, σαφήνεια, σύνθεση γνωρισμάτων. Ποιοι είναι, πού μένουν, τι φοράνε,
τι τρώνε, τι έπιπλα έχουν. Οι πληροφορίες πρέπει να μας οδηγούν κάπου: γιατί η
ηρωίδα μας κολυμπά γυμνή; Γιατί ο ήρωάς μας καπνίζει Μarlboro;»...
Φρέαρ, τχ. 7. Συνεντεύξεις με τον Άνταμ
Ζαγκαγιέφσκι και τον Ζακ Ρανσιέρ. Πλούσια λογοτεχνική ύλη.
Πέρασαν
κιόλας τόσα χρόνια από τη μέρα
Που σ’
αποχαιρέτησα κι ήταν σαν χθες
Έκλαιγα
γιατί θα σ’ έβλεπα το άλλο
Καλοκαίρι
ήταν πολύς ο καιρός άναβε
Τζάκια
άνοιγε πληγές ωρίμαζε φρούτα
Αισθήματα
άνοιγε βάραθρα ανάμεσά τους γι’ αυτό
Τα δάκρυα
πικρά και το μαντήλι μαύρο.
(Τάσος
Πορφύρης)
Κ.Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου