7/7/12

Μουντιάλ 1970 και το κορίτσι με το κίτρινο φουστάνι


Αλίκη Παππά- Elephant's Fear
Ιούνιος και φλαμουριές στη Δράμα.

Στη μνήμη μου τα δύο άγνωστα κορίτσια,

που συναντήσαμε στη γέφυρα προς Μεσοχώρι,

πηγαίνοντας να δούμε ματς του Μουντιάλ 1970.

Φορούσαν εμπριμέ φουστάνια με φουρό.

Τα χαιρετίσαμε. Το πιο ψηλό κορίτσι φόραγε γαλάζιο,

το άλλο που μ' εντυπωσίασε, φορούσε κίτρινο.

Αργότερα σε ένα ματς στο γήπεδο του Γυμνασίου,

μου είπε ότι διάβασε το βιβλίο με τα ποιήματά μου

κι ότι της άρεσαν πολύ. Ήταν με άδεια,

είχ' έρθει από την τότε Δυτική Γερμανία.


Αξέχαστα ματς σε ασπρόμαυρη τηλεόραση

ενός στενόμακρου καφενείου.

(Το Παρανέστι είναι χαμηλά,

γι' αυτό πηγαίναμε στο Μεσοχώρι).

Γερμανία - Αγγλία 3-2 με την Γερμανία καλύτερη.

Δυο ματς όπου οι νικημένοι ήσαν καλύτεροι.

Και τέλος στου Καρόπουλου,

που είχε φέρει έγχρωμη τηλεόραση από την Γερμανία.

Όρθιοι στου σπιτιού του την αυλή, στο Μεσοχώρι,

απ' το σταθμό της Σόφιας πάλι

είδαμε τον Πελέ του τελικού.

Βραζιλία - Ιταλία 4-1.

Και άκουγα τον Σάββα που όλο έλεγε για τον Πελέ,

τι παίκτης είναι.

Τότε για πρώτη μου φορά και τελευταία

είδα τον Πελέ σε ζωντανή μετάδοση.

Κι έπειτα στην επιστροφή, μέσα στη νύχτα τη γλυκιά,

τσούρμο παιδιά δεκαεννέα - είκοσι χρονών,

που λέγαμε τις εντυπώσεις μας...



Πήρα τηλέφωνο πριν λίγο στον Σάββα (Παρανέστι)

και μου λέει,

"τι μου θυμίζεις τώρα"....


Κωνσταντίνος Ιωαννίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια: