tag:blogger.com,1999:blog-2319704874927184237.post5504100398999521726..comments2023-12-28T18:26:29.520+02:00Comments on ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ: Αριστεία, ελίτ, αριστοκρατίαΑναγνώσειςhttp://www.blogger.com/profile/13763484348128250728noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-2319704874927184237.post-19226056341005262082015-02-23T09:50:46.410+02:002015-02-23T09:50:46.410+02:00Συμφωνία και προσαύξηση προς τον Κώστα Βούλγαρη: Σ...Συμφωνία και προσαύξηση προς τον Κώστα Βούλγαρη: Συχνά η παθογένεια της ελληνικής παιδείας έχει αποκτήσει μεταφυσική υπόσταση διαμορφώνοντας αντίστοιχα εξουσιαστικούς λόγους περί αριστείας ή και εξισώσεως. Η αλήθεια βέβαια πίσω από αυτό είναι ότι το σύστημα πρέπει να αναπαράγεται παράγοντας συγχρόνως φορείς των λόγων και των δράσεών του. Συνεπώς διάκριση και εξομοίωση εντός του συστήματος πρέπει να ιδωθούν αποκλειστικά ως διαδικασίες «ταξικοποίησης» τίποτε λιγότερο ή περισσότερο.... Η διαμόρφωση, συχνά τυχαία και διαστρωματωμένη, της -εκτός συστήματος, κρατικοποίησης ή μονεταριστικά ηγεμονικής προστασίας- διάκρισης ή αριστείας πρέπει να προκύπτει ως δυνατότητα μέσα από το γίγνεσθαι της δημοκρατικής παιδείας: μίας παιδείας που επιστρέφει στα ερωτήματα, π.χ. ποιος είναι ο «καλός» μαθητής/-τρια ή αν έχει νόημα να θέσουμε αυτό το ερώτημα και όχι άλλο, με τι πειραματίζονται τα πειραματικά σχολεία, πώς τα ιδιωτικά σχολεία ρευστοποιούν τα οφέλη τους, πώς καθορίζεται το πανεπιστημιακό πτυχίο, πώς διαμορφώνεται η στοχοθεσία και το έργο των πανεπιστημιακών διοικήσεων κλπ. Όταν η παιδεία ως θεσμός και ως «υπουργεία» δεν ξεχνά τα ερωτήματα αλλά και τις στοιχειώδεις ανάγκες ώστε μόνιμα αυτά να είναι ενεργά, αποκτά νόημα για όλους μας...<br /><br />Ελισάβετ Αρσενίου<br />Ελισάβετ Αρσενίουhttps://www.blogger.com/profile/11120758987401949996noreply@blogger.com